Osoby do kontaktu:
mgr inż. Małgorzata Szymańska
Dział Funduszy Strukturalnych
22 234 + wew.
64 50
malgorzata.szymanskaSPAMFILTER@pw.edu.pl
Sektorowe programy B+R, INNOship-II – PO IR 1.2
• nowoczesne metody i narzędzia wspierające proces projektowania oraz eksploatacji jednostek pływających,
• rozwój i wdrożenie nowoczesnych, przyjaznych dla środowiska naturalnego oraz spełniających aktualne i przyszłe normy środowiskowe form zasilania w energię dla jednostek pływających wraz z infrastrukturą towarzyszącą,
• prototypowe konstrukcje i obiekty pływające oraz inne obiekty techniczne wraz z wyposażeniem wdrażające najnowocześniejsze rozwiązania konstrukcyjne, przeznaczone dla różnych zastosowań i typów żeglugi oraz dla gospodarczego wykorzystania zasobów morza,
• opracowanie prototypowych, nowatorskich konstrukcji obiektów nabrzeża oraz technologii do tych obiektów wspierających działalność stoczniową w tym w szczególności uwzględniających nowe pro-ekologiczne regulacje IMO, UE i administracji polskiej,
• opracowanie i weryfikacja w skali demonstracyjnej nowoczesnych, horyzontalnych technik wytwarzania w działalności stoczniowej.
Przedsiębiorstwa, konsorcja przedsiębiorstw albo konsorcja naukowo-przemysłowe (składające się z maks. 3 podmiotów, w tym co najmniej jednego przedsiębiorstwa i jednej jednostki naukowej). Liderem jest zawsze przedsiębiorstwo.
Projekt musi być realizowany poza województwem mazowieckim (kategoria regionów słabiej rozwiniętych). W przypadku realizacji projektu w ramach konsorcjum miejsce realizacji projektu podawane jest osobno dla każdego konsorcjanta i żadne z nich nie może być zlokalizowane w województwie mazowieckim.
• 60% całkowitych kosztów kwalifikowalnych badań przemysłowych i eksperymentalnych prac rozwojowych ponoszonych w projekcie – w przypadku projektu realizowanego samodzielnie przez przedsiębiorstwo;
• 50% całkowitych kosztów kwalifikowalnych badań przemysłowych i eksperymentalnych prac rozwojowych ponoszonych w projekcie przez dane przedsiębiorstwo – w przypadku projektu realizowanego przez konsorcjum;
• 10% kosztów kwalifikowalnych badań przemysłowych i eksperymentalnych prac rozwojowych ponoszonych w projekcie przez jednostkę naukową;
• 70% całkowitych kosztów kwalifikowalnych prac przedwdrożeniowych w ramach pomocy de minimis ponoszonych przez dane przedsiębiorstwo.
Minimalna wartość kosztów kwalifikowalnych wynosi 1 mln zł, maksymalna – 60 mln zł.
Poziom dofinansowania:
1. na realizację badań przemysłowych i prac rozwojowych:
- dla mikro- i małego przedsiębiorstwa:
- 70% – 80% kosztów kwalifikowalnych w zakresie badań przemysłowych,
- 45% – 60% kosztów kwalifikowalnych w zakresie prac rozwojowych;
- dla średniego przedsiębiorstwa:
- 60% – 75% kosztów kwalifikowalnych w zakresie badań przemysłowych,
- 35% – 50% kosztów kwalifikowalnych w zakresie prac rozwojowych;
- dla przedsiębiorstwa innego niż MŚP:
- 50% – 65% kosztów kwalifikowalnych w zakresie badań przemysłowych,
- 25% – 40% kosztów kwalifikowalnych w zakresie prac rozwojowych;
- dla jednostki naukowej – do 100% kosztów kwalifikowalnych (w przypadku, gdy projekt jest realizowany w ramach działalności niegospodarczej jednostki).
2. na realizację prac przedwdrożeniowych:
- de minimis – 90% kosztów kwalifikowalnych tych prac,
- usługi doradcze dla MŚP – 50% kosztów kwalifikowalnych tych prac.
Wysokość kosztów kwalifikowalnych prac przedwdrożeniowych nie może przekroczyć 20% całkowitych kosztów kwalifikowalnych projektu.
Wyłącznie w wersji elektronicznej za pośrednictwem systemu informatycznego NCBR (link do systemu będzie aktywny od 17 czerwca 2019 r.).
Dokumentację związaną z procesem zgłaszania się jednostek PW w roli wykonawcy prac merytorycznych w projekcie, w kwotach powyżej limitu wskazanego w pełnomocnictwach kierowników jednostek organizacyjnych PW, podpisuje Prorektor ds. Nauki prof. dr hab. Rajmund Bacewicz za pośrednictwem Działu Komercjalizacji i Transferu Technologii CZIiTT PW.
dostępne są na stronie NCBR.
- do COP: 06.09.2019
- do NCBR: 17.06.2019 - 16.09.2019